Den 16/1 2012

Hej! Sitter på bussen nu och lyssnar på musik. Eftersom jag alltid åker bil till och från jobb, pojkvän osv, så tycker jag att det kan vara så himla skönt att åka buss, lyssna på bra musik och bara sitta och fundera :)

Sen senaste inlägget har jag väl mest jobbat, men, hör och häpna, på lördag kväll var jag ledig! Haha, det är svårt att få en ledig helgkväll när man har två restaurangjobb, men plötsligt händer det:) dock har jag många gånger tyckt att det är roligare att stå bakom baren än framför den. Jag har ju jobbat i krogbranschen sen jag var 15 och har liksom hunnit ledsna på utelivet på något vis. Men då och då är det så himla kul att gå ut, slappna av och bara ha roligt utan att behöva tänka på jobbrelaterade saker :) så jag och Sofia gick ut och åt middag och drack goda drinkar, pratade MASSOR, skrattade och hade det allmänt bra:) så himla mysigt!
På söndag morgon åkte jag till team sportia som hade 70% på hela butiken! Jag köpte en ny skidjacka (behövs en när jag ska åka till Åre, och till Sofias skidskola såklart! Hahaha.) sen blev det ett fleeceunderställ, en vaaarm utejacka och en windstopperjacka från Haglöfs. Allt skulle egentligen ha landat på nästan 6000 (!!!) men jag behövde bara betala 1700. Visst är det också mycket pengar, men det är ju kvalité på grejerna och saker jag kommer att kunna ha i flera år. Dessutom saknar jag nästan helt vettiga vinterkläder. Så jag är sjukt nöjd!:) saknar så himla mycket att åka skidor.. :( jag tävlade ju i alpint i flera år förut, men på senare år har det inte blivit så mycket :(

Idag är jag faktiskt helt ledig, så jag ska passa på att mysa ner mig framför en film med Daniel och bara mysa:) sen blir det jobb resten av veckan. Fick förresten ett roligt samtal i morse om ett jobberbjudande som gäller i sommar. Men jag vet inte hur det ser ut med jobb på mina nuvarande arbeten, så jag skulle återkomma :)

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0