Lovely Sunday

Hej!
Gaah, vilken helg! Jag är helt slut :) Jobbade hela fredag kväll på condis, och det var så himla kul! :D Det var längesen det var så kul att jobba :) Vet inte om det berodde på att jag var så pass utvilad (hade varit ledig i två dagar i streck :D ) eller att jag bara var på gott humör. Roligt var det iaf! :) sen åkte jag till stadt och skulle hämta syrran, men det hade så himla mycket att göra så det slutade med att jag hjälpte till att stänga. Kom inte hem förrän vid fyra och somnade inte förrän kl 05.

Efter knappt tre timmars sömn var det bara att kliva upp igen och åka och jobba. Det blev dagpasset på condis och kvällspasset på stadt med julbord och bartending. Det var rätt mycket folk så det blev lite körigt, men det gick bra. Sen hade flera i personalen blivit lovade att gå hem precis vid stängning (och vissa hade gått av tidigare), så vi var bara några få som fick lov att städa stället. Sen är ju stadt rätt stort, plus att alla vi hade jobbat minst 10 timmar (jag 17..) och klockan var halv tre på morgonen så det tog en jäkla tid. Syrran fick den stora äran att plocka upp ett krossat glas ur herrtoaletten (var det verkligen NÖDVÄNDIGT att kasta ner det i toan, du som gjorde det...?) och efter att ha plockat upp en del av det går det hål i handsken och hon får hela händerna fulla med toalettvatten. Very fresh. Fan vad jag skrattade, men det var ju väldigt synd om henne också ;) Vi var inte klara förrän fem på morgonen (20 timmar i streck - var ganska slut. Fattar ni att det motsvarar halvtid? På EN kväll?! ;) ) och då åkte jag hem och sov i tre timmar innan jag gick upp, gjorde mig i ordning och satte mig på tåget på väg till gävle för julhandling. Sov en hel del på tåget, som ni kanske ser på bilden. Daniel fotade mig, haha ;)
Hittade faktiskt en hel del julklappar och nu har jag bara tre kvar :D skönt :) De ska jag dessutom försöka hitta på nätet ;) När jag kom hem städade jag massor. Dammade, bäddade rent, dammsög, skurade golv, sorterade osv, så nu är det rent och fint till julpyntet. 

Nu har jag äääntligen myst ner mig i soffan med en ben and jerry. Är tack och lov ledig måndag och tisdag, så nu ska jag ta igen mig ;) Ha en fin kväll!
Förresten, länkar till Jennies blogg angående lussekattsreceptet - supergott! Ni hittar den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0