julgodis <3

Hej!
Ikväll har jag och mamma bakat, supermysigt! Vi bakade knäck, chokladfudge och så gjorde jag chokladtryffel med apelsin. Blir de bra ska jag lägga ut receptet. Vi har stått och bakat och skrivit julkort (sista minuten, hehe...) i typ tre timmar nu, så nu är jag trött ;) Var uppe tidigt i morse och gick på pesonalmöte. Sen har jag faktiskt haft en riktigt dålig dag :( Har varit så himla ledsen (pga av privata saker) och när jag dessutom är konstant trött så har jag lätt till gråt. Så förmiddagen var riktigt jobbig. När jag kom hem lade jag mig i sängen och lyckades somna. Sov mellan 12-16 (!!!) gick upp, gjorde mig i ordning och åkte till jobbet. Väl på jobbet kommenterade alla fyra i personalen (som var där då) mitt trötta utseende. Hey, thanks. Mathias tyckte även att jag hade fina påsar under ögonen.

Personligen tycker jag att det är otroligt jobbigt med folk som alltid har något att klaga på. Är det inte vädret det är fel på, så är det utseendet, jobbet, hälsan, sitt förhållande eller något annat. Folk som klagar väldigt mycket suger liksom musten ur mig, och jag blir på dåligt humör jag med. Dock vet jag med mig att jag själv är ganska duktigt på att gnälla ibland, men det är något jag jobbar på. Det jag vill komma fram till är hur glad man istället blir när någon har en riktigt positiv inställning. Till exempel så kom den nya kocken Johan till jobbet här om dagen. Jag frågade hur läget var (de flesta (inklusive jag..) brukar ju svara typ: Joo, sådär... är lite trött... det är tråkigt väder..) Men inte Johan. Han svarar: "Jo men det är helt fantastiskt!" Haha, hur ofta får man ett sånt svar? Riktigt härligt tycker jag. Såna människor ser jag upp till!
Så försök vara positiva, det smittar av sig! :)

Nu är det ynka 4 dagar kvar till julafton! :D

Kommentarer
Postat av: Julia (om du minns mig)

sv: hahha såklart jag INTE har glömt bort dig! :D



saknar dig också:( men snart kommer jag hem!:D i övermorgon ju!

åh, det ska bli så kul när du kommer och hälsar på, ska bli såå kul att åka skidor ju :D var ju faktiskt ett tag sen sist..

2011-12-21 @ 10:36:08
URL: http://diabetesjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0